Sportowo, outdoorowo i z gustem – esencja The North Face

Nieraz analizując historie marek modowych można dojść do wniosku, że stanowią świetny materiał na książkę, albo jeszcze lepiej ciekawy film. Nie inaczej jest z amerykańską marką The North Face. Jeśli chcesz poznać historię brandu, który już nie tylko kojarzy się z outdoorem, ale stał się pełnoprawną marką modową – przeczytaj ten artykuł.

Początki marki

The North Face to firma założona w latach 60. XX wieku w USA. Początkowo był to sklep wspinaczkowy, skąd prawdopodobnie tak silne skojarzenia marki z rekreacją i aktywnym stylem życia. Jednak dzięki przejęciu marki przez VF Corporation w 2000 roku The North Face poszło o krok dalej i podbiło serca miłośników swobodnej mody. W asortymencie sklepu znajdziemy obecnie buty, odzież i sprzęt outdoorowy idealnie sprawdzające się w różnych warunkach pogodowych. Kultowym produktem i największym znakiem rozpoznawczym marki są obecnie kurtki. Jak to się stało, że mały sklep przerodził się w tak znaną i rozpoznawalną markę?

Sklep narciarski i turystyczny

Historia the North Face zaczyna się w 1996 roku, kiedy Douglas Tompkins i Susie Russell decydują się pożyczyć 5 tysięcy dolarów i otworzyć sklep z asortymentem narciarskim i turystycznym. Sklep decydując się nazwać “North Face”, czyli w dosłownym tłumaczeniu północna ściana. W słowniku prawdziwego alpinisty jest to jednak określenie na najbardziej niedostępne, trudne i mroźne ściany do wspinaczki. Logo marki też jest nawiązaniem do świata wspinaczki – przypomina El Capitan – słynny szczyt w Kalifornii, który kojarzy się z historią wspinaczki. Dewiza, by nigdy nie przestać odkrywać i eksplorować przyświecała twórcom od samego początku.

Nieustraszony Douglas Tompkins

Założyciel the North Face wiernie kierował się w życiu wspomnianą zasadą dotyczącą odkrywania. Nie bał się buntować, iść pod prąd własną drogą, przez co został wyrzucony z elitarnej szkoły. Nie przeszkodziło mu to jednak w otwarciu biznesu, który okazał się sukcesem i eksplorowaniu świata wspinaczki. Wraz z grupą przyjaciół postanowił zdobyć szczyt Fitz Roy w Patagonii. Udało im się to jako trzeciej grupie w historii! Nawet nakręcono na ten temat film pod tytułem “Mountain of Storm”. Po powrocie z wyprawy Tompkins zdecydował się sprzedać udziały swojej firmy. Dzięki jego przyjacielowi Kennethowi Kloppowi The North Face z małej firmy staje się globalną marką.

Siła innowacji

North Face stał się rozpoznawalną marką dzięki swojej innowacyjności. Właściciele wiedzieli, jakie są potrzeby ich klientów, ponieważ sami byli eksploratorami. Dlatego też firma szybko umocniła swoją pozycję, wprowadzając na rynek, chociażby namiot bardziej odporny na wiatr poprzez zakrzywienie daszka czy lekki, mały plecak Ruthsack, który stał się dobrą opcją dla osób, chcąc udać się na wyprawę bez specjalistycznego sprzętu. Z kolei w latach 70. North Face wprowadził na rynek wyjątkowo rewolucyjny projekt – namioty sferyczne.

Ubrania kultowej marki The North Face, a także wielu innych brandów wysokiej jakości jak Ellesse, Nike, Adidas czy Stussy znajdziesz na stronie internetowej clobber.pl.

1 thought on “Sportowo, outdoorowo i z gustem – esencja The North Face

  1. Muszę przyznać, że jestem zadowolony z jakości the north face. Mam plecak i kurtkę tej marki od kilku sezonów.

Comments are closed.